lørdag den 18. august 2018

Xerotypier fra den varme sommer...


Podcast har jeg hørt mange af gennem mine øre-klatter.
Ledningernes gummibløde snoninger er konkret smukke.
Flagremus er lytte-experter og silhuet-flotte.
Og så fik jeg brug for mine fotografier af skønne mønstre og strukturer. 
Fx mit bonzaitræ, min karklud, den krakelerede beton i lille Ankers gård 
eller mine skulpturer i modlys...

Det er så blevet til en serie Xerotypier under opfordringen: "Lyt til en podcast..."

Xerotypi, trykkes med en papir-stencil af en kulbaseret fotokopi, fx laserprint - ikke blækprint. Faktisk stammer navnet fra de første Xerox kopimaskiner. Principielt er teknikken den samme som lithografi, og teknikken har et mere bøwlet navn: xerolithotypi.

Podcast 3 - Lyt til bonzaisaxen

Podcast 6 - Lyt til karkludens dans


Podcast 4 - Lyt til betonkrakeleringen

Podcast 9 - Lyt til en tur i høet

Podcast 10 - Lyt til en springtur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar